دنبال کننده ها

با پشتیبانی Blogger.

postheadericon واکنش زبونانه سپاه در مقابل آمریکا

سپاه پاسداران دخالت در توطئه ترور سفير عربستان در آمريکا را تکذيب کرد

۱۳۹۰/۰۷/۲۰
يک روز پس از آن که مقامات آمريکا دو ايرانی را به تلاش برای ترور سفير عربستان در واشينگتن متهم کردند، سرتيپ پاسدار حسين سلامی، جانشين فرمانده کل سپاه روز چهارشنبه اتهامات آمريکا مبنی بر دخالت برخی از اعضای سپاه پاسداران در اين توطئه را «مضحک و بی اساس» خوانده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران گفته است:« ادعای آمريکا مبنی بر دخالت برخی از اعضای سپاه پاسداران در برنامه ساختگی ترور ديپلمات يکی از کشورهای عربی در واشینگتن مضحک و بی اساس است.»

حسين سلامی اضافه کرده است: «اين گونه اقدامات سناريويی نخ نما و بی اساس بوده و در حقيقت نوعی فرافکنی و ايجاد انحراف در افکار عمومی دنيا از نهضت ضد سرمايه داری وال استريت و ناکامی ها آمريکا در اجرای سياست های استکباری خود در منطقه و جهان است.»

مقام های وزارت دادگستری و همچنين پليس فدرال آمريکا روز سه شنبه گفتند، دو ايرانی در صدد بودند که به سفارتخانه های عربستان سعودی و اسرائيل در واشينگتن حمله کرده و همچنين عادل الجبير، سفير عربستان سعودی در آمريکا را ترور کنند.

مقام های امريکا اين دو ايرانی را «منصور ارباب سيار»، ۵۶ ساله، و «غلام شکوری» معرفی کرده اند. منصور ارباب سيار دارای تابعيت ايرانی - آمريکايی است و هم اکنون در بازداشت به سر می برد، ولی غلام شکوری فراری است و گفته می شود که وابسته به نيروی قدس سپاه پاسداران است.

در ادامه واکنش های مقام های ايران به اتهام های آمريکا روز چهارشنبه علی اکبر صالحی، وزير امور خارجه جمهوری اسلامی ايران، این اتهامات را «يک سناريوی از پيش شکست خورده، مضحک و خنده آور» توصيف کرده است.

علی اکبر صالحی می گويد:« اين سناريو آنقدر مضحک است که حتی عقل يک بچه هم آن را نمی پذيرد.»

وزيرامور خارجه ايران همچنين اضافه کرده است که طراحان چنين اتهاماتی «نزد افکار عمومی جهان رسوا » خواهند شد.

در همين زمينه، ايران روز چهارشنبه، با احضار کاردار سوئيس در تهران، به شدت به اتهامات اخير آمريکا اعتراض کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، کاردار سوئيس در تهران، در غياب سفير آن کشور، به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شديد جمهوری اسلامی به اين اتهامات به وی ابلاغ شده است.

بنابر اين گزارش، رييس اداره‌ آمريکای شمالی وزارت خارجه در اين ديدار ضمن محکوم کردن ادعای دولت آمريکا، آن را «شانتاژ سياسی» خوانده است.

به دنبال قطع روابط ديپلماتيک ايران و آمريکا در سال ۱۳۵۸، سفارت سوئيس در تهران حافظ منافع دولت آ‌مريکا در ايران است.

اين در حالی است که جو بايدن، معاون رييس جمهور آمريکا، روز چهارشنبه با اشاره به اتهامات واشينگتن مبنی بر دست داشتن دو ايرانی در طرح ترور سفير عربستان، گفت: اين اقدام وحشتناکی است و ايران بايد پاسخگوی اقدامات خود باشد.

معاون رييس جمهوری امريکا همچنين تصريح کرده است:«نقض يکی از بنيادی‌ترين اصول ديپلماتيک اقدامی شرم آور است.»

استيو فيلد، سخنگوی ديويد کامرون، نخست وزير بريتانيا نيز گفت که اين کشور در حال رايزنی با آمريکا و ديگر کشورها در مورد به اجرا گذاشتن تحريم های جديد عليه ايران است.

About Me

گُل فروش خيابان
مشاهده نمایه کامل من