دنبال کننده ها

با پشتیبانی Blogger.

postheadericon نامه ای به مدیر صدای آمریکا در رابطه با برنامه روی خط این رسانه علیه اشرفیان- علیرضا یعقوبی

مدیر محترم"صدای آمریکا"

با احترام بعنوان یک آکادمیکر ایرانی در رشته "تابعیت بین المللی" دانشگاه بیرمنگهام انگلیس با شما سخن می گویم.

مدتی است که با انتصاب شما بعنوان مدیریت "صدای آمریکا" با تغییر مشی و سیاست آشکاری روبرو هستم که در قدم اول با اخراج تنی چند از گویندگان و مجریان برنامه های آن شروع شد و خود را در تغییر مشی و سیاست در برنامه های "صدای آمریکا" بمنصه ظهور رساند. ناگفته نگذارم که بعنوان یک کارشناس کیفیت برنامه های "صدای آمریکا" را در استاندارهای حرفه ای انتقال اخبار و تفسیر آن همواره در سطح متوسط ارزیابی می کردم. بجز پاره ای از موارد و تک نمونه ها بهره گیری از مفسران بی اطلاع از علم سیاست و تغییر و تحولات سیاسی منطقه ای و همچنین داخل ایران با جهتگیری های مشخص سیاسی و بازمانده از درک و هضم تغییرات و تحولات جامعه ایران طی سی و اندی سال گذشته بعد از سقوط رژیم گذشته از شاخصه های منحصر بفرد "صدای آمریکا" و مدیران و برنامه ریزان آن بود. جابجائی چند چهره از مجریان که آنهم نتوانسته بود تغییری در کیفیت برنامه ها ایجاد کند. باید پیشاپیش اذعان دارم که عملکرد یک خبرگزاری و یا یک برنامه تلویزیونی و رادیویی در انتقال صحیح و درست اخبار و تفسیر و تاویل بی کم و کاست آن در ترازوی داوری قرار می گیرد نه تهیه اخبار و گزارش و تفسیر و تاویل با جهتگیری و اهداف مشخص و از پیش تعیین شده سیاسی. علقه های فردی و گروهی و حتی منافع ملی کشوری که ادعای دمکراسی و انتقال و گردش آزادانه خبر و گزارش و تاویل و تفسیر دارد جائی در یک برنامه تلویزیونی نداشته و بسیار سریع به ایزوله شدن آن در افکار عمومی راه خواهد برد. امری که متاسفانه بعد از تغییر و تحولات صورت گرفته در "صدای آمریکا" و از زمان مدیریت شما بوقوع پیوسته و جایگاه "صدای آمریکا" را نزد عامه ایرانیان خدشه دار ساخته است. بطور نمونه برنامه "روی حط" هفته گذشته "صدای آمریکا" درباره یک جریان سیاسی یک رسوائی انکار ناپذیر برای "صدای آمریکا" قلمداد می گردد. رسوائی این برنامه تا آنجا بود که مجری برنامه در ارتباط مستقیم با مخاطبان تریبون را به دست فردی که ظاهرا از داخل کشور تماس داشته قرار می دهد و مخاطب تلفنی مدعی می شود که باید در لوله های آب رسانی افراد مستقر شده در کمپ اشرف سم ریخته و بدینطریق آنها را به زعم خود به قتل رساند و مجری برنامه با لبخند در واقع بر نظر طرف مخاطب صحه می گذارد.

آقای مدیر ما در علم حقوق در علم جرم شناسی با مقوله ای بنام قصد و نیت و هدف روبرو هستیم. یعنی نیت و هدف و برنامه ریزی برای هر جرم برای اثبات وقوع آن در نزد هر محکمه ای مستدل بوده و مصداق بارز وقوع جرم می باشد. اظهار نظر مخاطب برنامه "روی خط" در "صدای آمریکا"ی تحت مدیریت شما از مصداق بارز "جنایت علیه بشریت" محسوب شده و تائید آن با هرگونه ایما و اشاره و حتی لبخند مجری برنامه بمعنی تائید و مشارکت در نیت به انجام جرم می باشد و "صدای آمریکا" تحت مدیریت شما در واقع مرتکب تائید یک جرم برنامه ریزی شده است جز اینکه طی موضعگیری مشخص و عمومی از آن تبری جوید. البته پیگیری قضائی این قضیه بلحاظ حقوقی برای سازمان و تشکیلات مورد اصابت تامین شده و محفوظ می باشد هر چند که این سازمان تا کنون بسیار بزرگوارانه در رابطه با سایر موارد متشابه عمل نموده و جز دشمن اصلی تضادی دیگر را برای خود نمی شناسد اما گذشت آنها چیزی از قباحت جرمی که "صدای آمریکا" در آن مشارکت داشته است نمی کاهد.

شما می توانید در ادامه همکاری با محافل و جریانات وابسته به حکومت ایران اهداف و نیات خود را دنبال کنید اما اجازه ندارید از تریبون یک خبرگزاری و یا برنامه رادیوئی و تلویریونی با اهداف اعلام شده مشخص منافع و دیدگاه حقیر جناحی و فردی خود را به پیش ببرید.

بر ایرانیان وطن دوست که عالیترین منافع ملی کشور خود را در سرنگونی تمام عیار فاشیسم دینی حاکم بر ایران جستجو می کنند واجب است بطور تمام عیار در افشا و طرد شما بعنوان مدیر "صدای آمریکا" بکوشند و همدلی و هم رائی خود را بر سر منافع ملی خود در مقابل اهداف حقیر سیاسی که مماشات و سازش با رژیم جنایتکار حاکم بر ایران را تبلیغ می کنند به اثبات رسانند.

نگارنده رجا واثق دارد که ایرانیان میهن دوست با هر سلیقه و نظری اجازه نخواهند داد که مناقع ملی وطنشان بیش از این توسط شما و همکارانتان قربانی امیال جقیر سیاسی و جناحی قرار گیرد.

با احترامات فائقه.